Yhteisiä säveliä – April Jazz tulee taas!

26.04.2017   Kirjoittanut Zeeland Family

Kevättunnelmiin kohottava vappuviikon huipputapahtuma April Jazz ja Zeeland Family tekevät yhteistyötä jo kolmatta vuotta. Tänä vuonna April Jazz näkyy entistä vahvemmin sosiaalisessa mediassa.

”Edellinen kumppanimme oli osaava visuaalisella puolella, mutta kaipasin enemmän sparrausapua sekä myynnin ja markkinoinnin syvää ymmärrystä”, April Jazzin tuottaja Pedro Herrero kertoo vuonna 2014 alkaneen yhteistyön taustoista. ”Totesimme, että tarvitsemme kumppaniksi niin suuren kokoluokan toimiston, että sieltä löytyisi tällaistakin osaamista.”

Yhteydenotto Tuomas Airistoon, Zeeland Familyn toimitusjohtajaan, osoittautui hedelmälliseksi. Tuomas innostui yhteistyöstä ja Zeeland Familylta löytyi musiikista, tapahtumista ja festareista innostunut tiimi.

”Lähdimme April Jazzin kumppaniksi, koska inspiroivan asiakkaan kanssa voi tehdä hienoja juttuja. Samalla voimme tukea kulttuuria – ja saada itsellekin työhön uusia säveliä”, Tuomas Airisto toteaa.

Osin pro bono -periaatteella toimiva yhteistyömalli venyy iloisen ennakkoluulottomasti moneen.

”Olemme muun muassa olleet soittamassa jazzia Zeeland Familyn pikkujouluissa”, Herrero sanoo.

Tänä vuonna yhteistyötä on kehitetty erityisesti sosiaalisen median osalta. Nettisivut ovat edelleen April Jazzin tärkein kanava, mutta Facebook on osoittautunut hyväksi tavaksi tavoittaa kohderyhmää ja tarjota heille erilaisia sisältöjä ja osallistumisen mahdollisuuksia.

”Olemme tehneet somessa suuren harppauksen. Meillä on karuselleja, postaamme videoita ja animoituja giffejä ja niin edelleen. Olemme myös yhdessä miettineet, miten saamme ihmiset jakamaan kuvia sitten kun he tulevat konsertteihin”, Herrero sanoo.

Herrero on ollut kumppanivalintaan ja yhteistyön kehityssuuntaan tyytyväinen.

”Joka vuosi tuntuu, että olemme taas päässeet askeleen eteenpäin”, Herrero kiteyttää.

Yhteistyön kautta April Jazz on päässyt osaksi Zeeland Familyn yhteistyöverkostoa, josta on löytynytkin jo uusia yrityskumppaneita. Ensi vuonna tärkeänä tavoitteena on saada verkostoa edelleen laajennettua, jotta toimintaa voitaisiin kehittää eteenpäin.

”Käynnistämme tämän vuoden aikana uudenlaisen kanta-asiakasohjelman yksityishenkilöille sekä yhteistyökumppaneillemme. Suurena haaveenamme on myös saada tulevaisuudessa takaisin teltta-areena, jossa yleisö voisi tanssia ja nauttia vaikka illallista konsertin lomassa. Areenalle voisimme tuoda profiililtaan erilaisia artisteja, joille nykyiset salimme ovat liian pieniä tai joiden musiikki toimii paremmin muualla kuin konserttisalissa. Areena soveltuisi myös erinomaisesti kumppaneidemme suurten henkilöstö- ja asikastilaisuuksien tarpeisiin, koska kaikki tarvittava infra on jo valmiina ja ajankohta hyvin otollinen tällaisille tilaisuuksille”, Herrero maalailee.  

Tuomas Airiston mielestä on hienoa olla April Jazzin tarinassa mukana. Hän näkee jazz-musiikilla ja hyvällä markkinointiviestinnällä yllättävän paljon yhteistä.

”Molemmissa erilaiset taitavat ihmiset improvisoivat ja pelaavat yhteen ja lopputulos on enemmän kuin osiensa summa”, Tuomas luonnehtii.

April Jazz 2017 käynnistyy keskiviikkona 26.4.