April Jazz – uudistettu ilme

Huhtikuussa 2015 Espoossa soi jazz. Pääkaupunkiseudun suurimman jazz-tapahtuman nimekkäimpinä esiintyjiä olivat Grammy-voittajat saksofonisti David Sanborn ja jazzlaulaja Diane Schuur sekä fadomusiikin uuden aallon kirkkain laulajatähti Ana Moura. Syksyllä tehtyihin buukkauksiin kuului myös markkinointiviestinnän kumppanuus Zeeland Familyn kanssa. Uusi markkinoinnin kumppani toteutti April Jazz -festivaalille uuden markkinointiviestinnän konseptin ja siihen soveltuvat materiaalit sekä digitaalisen median ratkaisut.

– Markkinoinnin avulla tavoitimme hyvin kohderyhmämme ja erinomaisesti myös uusia kävijöitä, joille tapahtuma ei ollut ennestään tuttu, kertoo tapahtuman tuottaja Pedro Herrero.

Festivaalin iso muutos näkyi uudistetun ilmeen myötä, joka vyörytettiin kaikkiin festivaalin materiaaleihin: kangaskasseihin, videoihin, julisteisiin, banderolleihin, uutiskirjeeseen, someen ja ulkomainontaan. Markkinointiviestinnän kumppanuudessa oli kaiken kaikkiaan kyse leveästä paletista markkinointiviestinnän ratkaisuja mediaostoista sisältöihin.

– Zeeland Familyn kontaktien kautta saimme mukaan uusia yhteistyökumppaneita ja yhteisellä tekemisellä saimme aikaan tehoa varsinkin somessa.  Festivaalin onnistuminen näkyi myös kävijätavoitteen reippaassa ylittämisessä. Kävijätavoite ylittyi yli 40 % ja kaikkiaan tapahtumaamme osallistui yli 10 000 vierailijaa, Herrero kertoo.

April Jazzin ja Zeeland Familyn markkinointiviestinnän yhteistyö jatkuu myös vuonna 2016. Tuolloin festivaali juhlii pyöreitä vuosiaan, sillä tapahtuma järjestetään 30. kerran.